Orthodox Christmas - Pravoslavni Božić | Home Chic Club: Orthodox Christmas - Pravoslavni Božić

1/02/2013

Orthodox Christmas - Pravoslavni Božić

Pravoslavni vernici u Srbiji Božić slave 7.januara po Julijanskom kalendaru, pa zato mi ovde nastavljamo da uživamo u pripremama za najradosniji praznik.
Želeći da ovaj divni praznik učinim što lepšim započela sam par projekata na uređivanju svog doma. 
Према БиблијиИсус Христос је Син Божји, којег је родила Девица Марија благодаћу Светог духа у граду Ветлејему. После Благовести, Марија је била заручница сродника Јосипа. Цар Август заповедио је пописивање становништва па су Јосиф и Марија из Назарета кренули у Витлејем. Због гужви нису могли наћи место у свратиштима па су на крају завршили у пећини пастирској или штали, где се Исус родио.
Prekrasna priča o mestu Isusovog rođenja bila je inspiracija za mene da načinim jedan mali prizor koji će mene i moju porodicu podsetiti na to mesto.
Zato sam kreirala malo selo u šumarku, zavejano snegom u kome se, na obroncima nalazi i štala u kojoj je Isus rođen. 
Na podlogu od stiropora sam postavila mahovinu i u stiropor zabola nekoliko grana koje predstavljaju drveće. Dodala sam par kuća, decu koja se igraju i sve to "zavejala" veštačkim snegom. Uz par sijalica osvetlila sam prizor tek da deluje još magičnije i svečanije. 
Uđite i poigrajte se u snegu. :)


Orthodox Christians in Serbia celebrate Christmas according to the Julian calendar on January 7, so here we are continuing to enjoy the preparations for the joyous holiday. 
Wanting for this wonderful holiday, I started a couple of beautiful projects to edit to my home.
According to the Bible, Jesus Christ is the Son of God, who was born of the virgin Mary by the grace of the Holy Spirit in August Vetlejemu.Emperor Avgust commanded the enumeration of the population so that Joseph and Mary went from Nazareth to Bethlehem. Because of the crowd could not find the place, so they end up in a cave or a shepherd's barn, where Jesus was born.
Lovely story of Jesus`s birth place was an inspiration for me to make small scene for me and my family to remember this place.  
This is why I created a small snowbound village in the woods, situated on the slopes, and the stable in wich Jesus was born. On the surfase of the foam I put moss and several branches that represent trees. added a couple of houses, children playing and all that "enwraped" with artificial snow. With a few bulbs I highlate the scene only to act more and more solemn and magically.
Come in and play around in the snow. :) 


















xoxoxo

Vesna!!

4 comments:

  1. Vesna, divno je i predivno!

    Jako lepo ti je ispalo. Ja sam počela nešto slično, jer sam uvek želela ovako nešto.

    To jeste predivno mesto, kao i praznici i naši običaji. Ljudi su tog dana drugačiji, veseliji, sve je lepše, radosnije.

    Božić je porodični praznik koji se vekovima slavi sa istom radošću, a to samo pokazuje koliko je porodica važna, ma kakva vremena bila. Čak i priča o Isusovom rođenju, po meni, šalje istu poruku. Nije važno gde si, važno je sa kim si.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala draga. I ja takođe verujem da nije bitno gde si, već sa kime si. Zato i jeste najbitne da se za Božić okupe najmiliji i da praznik provedu zajedno. Radujem se unapred Badnjem danu i Božiću i svim našim divnim običajima.

      Delete
  2. ja jako volim jaslice i običaje vezane za njihovo postavljanje i značenje. ima nešto tako uzvišeno, blagdanski u tome...
    Hvala što si nas pozvala u svoj dom, a pošto si daleko, šaljem ti i dio svoga: http://carpe-diem-anamb.blogspot.com/2012/11/nativity-scene-jaslice.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rado primam goste a i uživam da zavirujem kako je sređeno kod drugih. :) Jasle su ti zaista predivne, nemam komentara!! Hvala što si me pustila da zavirim. :)))

      Delete