Hello lovely people! For those of you who are new to my blog, welcome!Today I want to share some of my best tips on this very important topic. We all know how hard it is to stay organized today with so many thing to do in just one day. It`s the same if you are a student, having a job, your own business or you are a stay at home mum. At the same time you have a dream or a goal you want to achieve, and that can be really overwhelming and stressful. But, there is some tips that can really help us to stay on track with all of that. So I put together my 5 tips how to stay organized and reach your goals without stress.
Zdravo dragi moji! Za one koji su prvi put na mom blogu, dobro došli! Danas sam htela da sa vama podelim moje iskustvo i savete na ovu veoma važnu temu.Svi znamo kako je u današnje vreme teško ostati organizovan uz toliko obaveza. To važi za sve, bilo da ste student, učenik, zaposlen ili imate svoj biznis ili čak i ako ste kod kuće i starate se o porodici i deci. Pored toga svi imamo svoj veliki san ili cilj koji želimo da ostvarimo, ali uz sve ostale obaveze to može delovati kao previše teško i nedostižno. Ali, postoje neki zaista efikasni saveti koji mogu da pomognu da postignemo sve to. Ja sam sastavila listu od 5 saveta koji meni pomažu da ostanem organizovana i ostvarim svoje ciljeve sa što manje stresa.
1. Planning
Get yourself a planner! It is a first and most important step. You can either buy one or make one, it doesn`t really matter. It can be just a simple notebook or a binder. If you have a binder, just go online and print yourself free planner inserts that are best for your needs. If you miss my post on how to set up your planner you can find it here.Then start planning your week and days. Find a 10-15 minutes on Sunday evening to write down all thing you need to do next week. Then schedule each day with tasks for that day. That will make your mind released of thinking about everything all the time and make you so much more efficient. Also, writing down tasks, makes us really stick to it and finish it (and you`ll feel great when you check it off).
1. Planiranje
Nabavite planer što pre! To je prvi i možda i najvažniji korak. Nije bitno da li ćete ga kupiti ili napraviti sami. Možete koristiti običnu svesku ili omot sa mehanizmom. Ako koristite omot sa mehanizmom možete pronaći i odštampati besplatne stranice za planer na internetu. Odaberite one koji najviše odgovaraju vašim potrebama. Ako ste propustili moj post kako da napravite planer, možete ga pogledati ovde. Kada ste sve pripremili počnite da planirate svoje nedelje i dane. Odvojite 10-15 minuta nedeljom uveče da zapišete sve obaveze za sledeću sedmicu u nedeljni planer. Potom sve to prenesite u pojedinačne dane i odredite vreme za svaku obavezu. Ovo će vas rasteretiti razmišljanja o svemu po čitav dan i pomoći vam da budete efikasniji. Primetila sam da uvek više uradim ako stvari zapišem, nego ako samo razmišljam o njima ( a imam i divan osećaj kada štikliram ono što sam završila).
1. Planiranje
Nabavite planer što pre! To je prvi i možda i najvažniji korak. Nije bitno da li ćete ga kupiti ili napraviti sami. Možete koristiti običnu svesku ili omot sa mehanizmom. Ako koristite omot sa mehanizmom možete pronaći i odštampati besplatne stranice za planer na internetu. Odaberite one koji najviše odgovaraju vašim potrebama. Ako ste propustili moj post kako da napravite planer, možete ga pogledati ovde. Kada ste sve pripremili počnite da planirate svoje nedelje i dane. Odvojite 10-15 minuta nedeljom uveče da zapišete sve obaveze za sledeću sedmicu u nedeljni planer. Potom sve to prenesite u pojedinačne dane i odredite vreme za svaku obavezu. Ovo će vas rasteretiti razmišljanja o svemu po čitav dan i pomoći vam da budete efikasniji. Primetila sam da uvek više uradim ako stvari zapišem, nego ako samo razmišljam o njima ( a imam i divan osećaj kada štikliram ono što sam završila).
2. Have a big picture
What that really means is to visualize your dream or goal in a step by step process. Breaking it down to a many little steps helps us to realize that our goal is not that complicated or hard to achieve as we might think in the beginning. Then we can schedule each step and make it possible.Now you don`t have a excuse to procrastinate!
2. Sagledajte veliku sliku
Kada je u pitanju realizacija naših ciljeva mislim da je najbolja metoda da što bolje sagledamo taj cilj i razložimo ga na pojedinačne korake. Na taj način postaje nam mnogo jasnije šta treba da radimo i pomaže nam da shvatimo da to nije toliko komplikovano ili teško kao što smo možda mislili. Tada nam samo ostaje da isplaniramo raspored za svaki korak i više nema izgovora za odlaganje!
Kada je u pitanju realizacija naših ciljeva mislim da je najbolja metoda da što bolje sagledamo taj cilj i razložimo ga na pojedinačne korake. Na taj način postaje nam mnogo jasnije šta treba da radimo i pomaže nam da shvatimo da to nije toliko komplikovano ili teško kao što smo možda mislili. Tada nam samo ostaje da isplaniramo raspored za svaki korak i više nema izgovora za odlaganje!
3. Organize your budget
One of the trickier parts of our life is to spend only what we have. With so many temptations everywhere it`s really hard to stay focused and not reach out for something we desire. The way I do it (not always, I`m not prefect) is to plan my budget. First I set aside a certain amount of money for our bills, then plan another amount for food and other regular stuff we need every month and plan the rest for the entertainment, clothing or other needs. That is just a first step. To stay on the course of my plan, I have a special notebook where I write down everything we spend each day. That helps me to see if we are doing well or not. If we spend more then planed, I make sure to spend less next day or two, so we can get back to our plan. It also help you to see where your money goes and realize on what type of things you are spending the most. When you see it on paper you become more conscious and responsible!
3. Organizujte svoj budžet
Jedan od najtežih zadataka današnjice je da potrošimo samo onoliko novca koliko stvarno imamo. Uz tolika iskušenja svuda oko nas teško je ostati fokusiran i ne podleći sopstvenim željama. Ono što meni pomaže (ne baš uvek, nisam ni ja savršena) je da planiram svoj budžet. Prvo odvojim deo budžeta za račune, onda deo za hranu i druge redovne potrebe i ostatak planiram za zabavu, odeću, obuću i sl. Međutim, ovo je samo prvi korak. Da bih ostala dosledna tom planu, ja imam posebnu svesku u kojoj pišem sve što potrošimo tog dana. To mi pomaže da vidim da li se držimo plana. Ako prekoračimo plan, narednih dan ili dva organizujem manju potrošnju kako bismo sve opet doveli u planirane tokove. Osim toga, ovo zaista pomaže da shvatim našta najviše trošimo. Kada vidite sve to na papiru, postajete svesniji i odgovorniji.
3. Organizujte svoj budžet
Jedan od najtežih zadataka današnjice je da potrošimo samo onoliko novca koliko stvarno imamo. Uz tolika iskušenja svuda oko nas teško je ostati fokusiran i ne podleći sopstvenim željama. Ono što meni pomaže (ne baš uvek, nisam ni ja savršena) je da planiram svoj budžet. Prvo odvojim deo budžeta za račune, onda deo za hranu i druge redovne potrebe i ostatak planiram za zabavu, odeću, obuću i sl. Međutim, ovo je samo prvi korak. Da bih ostala dosledna tom planu, ja imam posebnu svesku u kojoj pišem sve što potrošimo tog dana. To mi pomaže da vidim da li se držimo plana. Ako prekoračimo plan, narednih dan ili dva organizujem manju potrošnju kako bismo sve opet doveli u planirane tokove. Osim toga, ovo zaista pomaže da shvatim našta najviše trošimo. Kada vidite sve to na papiru, postajete svesniji i odgovorniji.
4. Declutter your space
Decluttering your home and geting rid of unnecessary things is one of the best tips to organize your life. There is many benefits of decluttering: owning fewer possessions, less to clean, less to organize, less debt, less stress, more money and time for yourself or your dreams and goals. Also it`s well known that many of us feel overwhelmed, stressed and anxious in a cluttered space. My great tip is to put things in there place immediately after use. But, sometimes you don`t have a time for that. In situation like that, take 15-20 minutes every evening to tidy up your home. Put things away, do your dishes and get rid of papers you don`t need (like handbills, bills, newspaper etc.). It will be a blast to get up in the morning in a clean space, make yourself a cup of coffee and start your day fresh and happy. To get your home really organized go trough all rooms and closets and get rid of everything you don`t really need or wear. Make a rule to get rid of of one thing every time you want a new one. This way you will have to think more about what you really need. Stay organized and declutter your space to declutter your mind!
4. Sredite svoj prostor
Sređivanje sopstvenog prostora i oslobađanje od suvišnih stvari jedan je od najboljih saveta za organizovan život. Mnogo je koristi od ovog principa života: manje stvari oko vas, manje čišćenja, manje organizovanja, manje potošenog novca za nepotrebne stvari, a više za vas i vaše stvarne ciljeve. Takođe, poznato je da prostor zakrčen stvarima izaziva kod mnogih osećaj nervoze, stresa i gušenja. Moj najbolji metod za izbegavanje nereda je da stvari vratim na njihovo mesto odmah po upotrebi. To je najjednostavnije rešenje koje iziskuje samo minut vremena. No, dešava se da ovo nije uvek izvodljivo. U tom slučaju, odvojite 15-20 minuta svake večeri da sredite prostor. Vratite stvari na svoje mesto, operite suđe i bacite nepotrebne papire (reklame, račune, novine). Osećaćate se divno kada ujutru ustanete i zateknete sređen i čist prostor. Ostaje vam samo da pripremite svoju jutarnju kafu i počnete dan sveži i opušteni. Da biste zaista organizovali čitav dom, napravite turu po svim prostorijama i oslobodite se stvari koje vam nisu zaista potrebne. Primenite pravilo da svaki put kada kupite nešto novo, izbacite nešto staro. Sređen prostor, oslobođen viška stvari omogućiće vam da i vaš um bude efikasniji i sređeniji.
5. Write everything down
This is such a simple step but very important. You really don`t need to rely on your memory.Taking notes will allow you to free your mind and feel calm. Sometimes I can`t sleep at night because I can`t stop thinking of things I have to do next day. Writing down everything and making sure that you have enough time for every task, immediately will make you feel better and relaxed. You can use a sticky notes and put them on certain areas to remind yourself what you have to do, or just go trough your list and check what is next.
5. Zapisujte sve
Ovo je tako jednostavan a opet tako važan korak. Zaista je teško, a i nepotrebno držati sve u glavi po čitav dan. Zapisivanje će vas osloboditi tog haosa u glavi i pomoći će da se osećate opuštenije. Meni se ponekad dešava da noću ne mogu da zaspim jer mi mozak radi 200/h zbog obaveza koje me čekaju narednog dana. Zapisivanjem i pravljenjem rasporeda za sve olakšava mi da sve izbacim iz glave i opustim se. Možete koristiti lepljive papiriće koje ćete zalepiti na vidljiva mesta na kojima nešto treba uraditi ili jednostavno proveriti svoj spisak nekoliko puta u toku dana kako biste se podsetili šta imate od obaveza.
Staying organized is not easy, but it`s not that hard either! It requires a commitment to daily action but it will give you a big satisfaction of living a easy, stress free life! What`s your best tip to stay oraganized?
Ostati organizovan nije jednostavno, ali ni toliko teško. Za ovo vam je potrebna posvećenost dnevnim zadacima ali ćete biti nagrađeni velikim zadovoljstvom življenja bez stresa i haosa! Koji je vaš najbolji savet za organizovan život?
what a great and wonderful post very useful points you mentioned with detail glad to visit you dear
ReplyDeleteThanks dear! xox
DeleteGreat tips Dear:)
ReplyDeleteHave a lovely day!
kisses
http://irreplaceable-fashion.blogspot.com/
Thanks, same to you! xox
DeleteSjajni saveti! :)
ReplyDeleteFashion, Beauty and Style
Hvala draga! :)
DeleteThank you Diana! xox
ReplyDeletesuch a cool post dear !
ReplyDeleteNew Post - kawaii Outfits
✎ Free Blogdesign |Facebook |Bloglovin |♥Instagram | Lookbook |Google✚
Stay Gold
Draga Vesna, odlican post zaista. Vrlo poucan i koristan. Big lajk.
ReplyDeletehttps://thestoryofagothic.blogspot.rs/
Hvala puno draga! xox
DeleteGreat post https://bysinkj.blogspot.com/
ReplyDeleteThanks darling! xx
DeleteSjajan post! Vjerujem da ce mnogima biti od koristi, ovakvih savjeta uistinu nikad dovoljno. Planer je apsolutni must have, ove godine sam odlucila sama uraditi svoj, posto sam ih do sad obicno kupovala. Definifivno je najteze organizirati budzet haha ...
ReplyDeleteNovo kod mene: shoppingholic-dreamer.blogspot.com
Hvala puno draga, potpuno se slažem! xox
DeleteSjajan post! Vjerujem da ce mnogima biti od koristi, ovakvih savjeta uistinu nikad dovoljno. Planer je apsolutni must have, ove godine sam odlucila sama uraditi svoj, posto sam ih do sad obicno kupovala. Definifivno je najteze organizirati budzet haha ...
ReplyDeleteNovo kod mene: shoppingholic-dreamer.blogspot.com
Odlican post, sjajni saveti! <3
ReplyDeleteNew post: http://marinailes9.blogspot.rs/2016/09/golden-gun.html
Hvala Marina! Veliki pozdrav! xox
Deletegood tips!
ReplyDeleteThanks Kathy! xox
DeleteVrlo koristan i odlicno napisan post. Uzivala sam citajuci.Bravo!♥
ReplyDeleteClan sam tvog bloga ako zelis uzvarti:
aleksandrascorner.blogspot.ba
Hvala Aleksandra! :)
DeleteThanks so much dear!! xox
ReplyDeleteGood advice!
ReplyDeletexox
Lenya
FashionDreams&Lifestyle
Thanks dear! xox
DeleteZdravo Vesna.Prvi put posecujem tvoj blog.I mogu reci da je lijep i zanimljiv.Volim malo duze postove,pa je ovaj odlican.Prijavila sam se na tvoj blog ,pa ako zelis uzvrati.
ReplyDeletehttp://olivandafashionvorner.blogspot.ba/
Hvala puno, naravno da hoću! :)
DeleteThanks dear! :)
ReplyDeleteGreat review! Useful advice!
ReplyDeleteHave a good evening
Thanks dear! :)
DeleteSjajan post draga! Imam već svoj planer i stvarno se mnogo lakše osećam kada sve lepo zapišem i kada to završim štikliram, baš kao što si rekla u postu! Ja sam jao lenja i meni je često sve u haosu, ali ne dopuštam sebi da mi soba bude u tolikom neredu da nemam gde da stanem, znači to me živcira, tako da mi je dobro došao tvoj savet o tome da uveče pre spavanja sve vratim na svoje mesto i potrudiću se da ga primenim:) Hvala ti puno na divnom postu, imaš moju podršku!♥
ReplyDeleteKika's blog
Hvala puno draga, drago mi je da ti se post dopao i da si pronašla nešto korisno u njemu. xox
DeleteI love people who like staying organized :)
ReplyDeleteThank you for your comment in my previous post :)
Participate in my 5 year Anniversary giveaway Winner gets $70 GC from Style We
Love
Akanksha
Thanks dear! xox
DeleteIz osobnog iskustva rekla bih da je sve ostvarivo uz dobru organizaciju. Pohvaljujem savjet o sagledavanju velike slike - koliko god se nešto činilo nemogućim, kada se rastavi na manje dijelove i rješava dio po dio - sve je moguće!
ReplyDeleteSvaka pohvala za post! Uživala sam čitajući ga jer sam i sama ovisnik o zapisivanju i organizaciji :)
Irena - http://chicbyirena.blogspot.hr/
Hvala puno draga!! xx
Delete