DIY Chalk Paint and How to Paint Furniture | Home Chic Club: DIY Chalk Paint and How to Paint Furniture

6/17/2014

DIY Chalk Paint and How to Paint Furniture

I have this console table for a long time. It`s beautiful piece with curved structure, long legs and beautiful carvings, but I never liked the dark color.
On the other hand, I always lacked time to fix it. All that sanding, priming and painting takes too long. Chalk paint is perfect for avoiding all that and finishing the job quickly. But there is no such paint here, ordering takes too long and/or it is very expensive.
So I done some research on the internet of how to make a DIY  chalk paint, and I found that the best results can be achieved by using calcium carbonate. Just mix one part of calcium carbonate with a little water, add two parts of paint, stir well and you are ready to go. 
Calcium carbonate is not easy to find, but it is worth the effort. Paint made ​​with it is nice and easy to apply, and if you don`t use all at once, you can leave it for another project. With other versions of DIY Chalk Paint this is not possible, because the paint becomes unusable. 
Another advantage of this DIY Chalk paint is it dries very quickly. I finished this project for a couple of hours. Just the thing for me, always impatient! 
I painted the console twice, sand it and then ended it with a layer of clear wax and dark patina (to make the be carvings more striking). Of course, I didn`t paint the marble part. 

Ovaj konzolni stočić imam jako dugo. To je lep komad sa izvijenom strukturom, dugim nogama i prekrasnim duborezom ali mi se nikada nije dopadala ova tamna boja. Sa druge strane uvek mi je nedostajalo vremena da je sredim. Svo to šmirglanje, nanošenje podloge i farbanje predugo traje. Chalk paint je savršeno sredstvo da se sve to izbegne i brzo završi posao. 
Ali takve farbe nema kod nas, a naručivanje traje previše dugo i veoma je skupo. Zato sam malo istraživala na internetu kako da je napravim sama i saznala da se najbolji rezultati postižu korišćenjem kalcijum karbonata pomešanog sa bojom u razmeri jedan prema dva. Pre dodavanja u boju, kalcijum karbonat treba rastvoriti u malo vode, kako bi se bolje sjedinio sa bojom.
Kalcijum karbonat nije lako pronaći ali vredi truda. Boja napravljena sa njim se lepo i lako nanosi, a višak boje možete ostaviti za neki drugi projekat, što sa drugim DIY varijantama Chalk paint-a nije moguće jer se boja sasuši, stvrdne i postane neupotrebljiva. 
Još jedna prednost Chalk paint-a je to što se jako brzo suši. Ja sam ovaj projekat završila za svega par sati. Prava stvar za mene uvek nestrpljivu! Stočić sam prefarbala dva puta, malo ga ošmirglala, a potom sam sve završila slojem voska za drvo i tamnom patinom kako bi duborez došao do izražaja. Naravno da mermerni deo nisam farbala.

P I N  T H I S  F O R  L A T E R!!
Find more DIY Projects HERE.
Follow me on Pinterest HERE.
__________________
keep in touch!
Love FREE printables? 
Sign up for my email subscriber list and get your free 
Daily and Weekly To Do List and much more to come.
Subscribers Only!
free daily and weekly to do pages


49 comments:

  1. Ne znam gde se izgubio moj komentar pun hvale za tvoj rad, ali gde god da je, nema veze.

    Ja koristim vitex boje. Jako lepo pokrivaju sve površine u jednom nanosu, nisu skupe, brzo se suše. Za ovu vrstu boje sam čula, ali se nikad nisam nešto detaljnije udubljivala u to.

    Konzola je lepa, to znaš, Ni ja nisam ljubitelj tamnih boja niti sam ljubitelj duboreza, osim ako nisu u pitanju sitni detalji. Ali, ne postoji ništa što vešte ruke, sa nalakiranim noktima, ne bi mogle pretvoriti u još lepšu stvar, zar ne?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ove boje su jako popularne u svetu i vrlo su skupe, čak i za njihove pojmove. Međutim, sve se može uraditi i u DIY varijanti i nije nimalo skupo. Kalcijum karbonat u velikoj kutiji košta 160,00 dinara a boja može bilo koja. odlično je jer nema pripreme, može preko svake podloge (čak i mebl na nameštaju farbaju sa njom) i dobija se taj mat finiš koji daje taj shabby efekat. Hvala ti na lepim rečima, nastavljamo dalje da reklamiramo vredne ruke sa nalakiranim noktima. :)

      Delete
  2. Oh it is stunning, I love it painted white, such a lovely piece. Thanks tons for linking to Inspire Me.

    ReplyDelete
  3. ova tvoja konzola je ispala tako dobro, a ti sama si toliko inspirativna da se bojim uopće otvarati tvoj blog da se ne "zarazim" sa bijelom bojom

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha... Hvala draga. :) Što se zaraze tiče, pa što da ne...Bela je savršena podloga za sve druge boje, a mogućnosti poigravanja su neverovatne. Zato je i volim. :* <3

      Delete
  4. Hi Vesna - What a wonderful transformation! It looks so fresh, happy and stylish now. And good detective work on the chalk paint formula! Cheers, Loi

    ReplyDelete
  5. Divna transformacija u divnom životnom prostoru!!! Pozdrav Ivana

    ReplyDelete
  6. Uvek kod prve slike pomislim:"..ne, ovo nije kod nje u stanu..." Šta da kažem još..odlično urađeno kao i mnogo puta pre. Pozdrav :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa šta da kažem nakon ovakvog komentara, divna si draga!! :*

      Delete
  7. I love that table! I really like the look of that chalk paint,
    Hugs

    ReplyDelete
  8. Draga Vesna, prekrasan makeover. Od stilskog komada namjestaja sa potencijalom, napravila si ljepoticu. Ja se stalno spremam napraviti sama chalk paint, ima raznih recepata on-line. Kad kazes kalcijum karbonat... to je..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Biljo. kalcijum karbonat sam pronašla u prodavnici slikarskog pribora pod nazivom Bir kreda, to je ustvari aditiv za uljane boje (bar mislim) i vrlo je jeftin. Izgleda kao beli prah, meša se sa akrilnim bojama, dva dela boje i jedan deo praha. Treba dobro izmešati da se ujednači i bude bez grudvica, a ako to ostane može da stoji (tako bar kažu oni koji su probali). Prilično je mala potrošnja, ja sam za ovaj konzolni stočić potrošila oko 1-1,5 dl. boje, u dva premaza, a farbala sam i unutrašnji deo. Završni sloj je u mat finišu, ja sam ga blago ošmirglala najfinijom šmirglom radi veće glatkoće a i da dobijem shabby izgled.

      Delete
    2. Bas ti hvala draga, morat cu to probati :) konzola ti sad izgleda fantasticno!

      Delete
    3. Nema na čemu, hvala i tebi na lepim rečima. Sledeće što planiram je da usavršim formulu, pa da krenem da pravim nijanse. :)

      Delete
  9. Pretty! I visited from Shabbilicious.

    ReplyDelete
  10. I just found your blog and love it! I'm now following you:) The table is absolutely beautiful!!!

    ReplyDelete
  11. HI Vesna !,I love that table! I really like the look of that chalk paint,
    Hugs
    Angelica

    ReplyDelete
  12. It is a very beautiful makeover. I love your table

    ReplyDelete
  13. Beautiful job, I too like it much better in white! It is a stunning table now.
    Hugs, Lynnie

    www.cottagegalstyle.com

    ReplyDelete
  14. Hvala ti draga! Posetila sam i ja tvoj blog, crveno ti odlično stoji. :)

    ReplyDelete
  15. Vesna, this turned out beautifully - I do love chalk paint - as well as creating my own - for this very reason! I will be featuring your post in this week's Home and Garden Thursday,
    Kathy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks so much Kathy! Have a great week!
      xoxoxo

      Delete
  16. Oh this is sooooooo pretty. I love the detail on the table. Gorgeous.

    ReplyDelete
  17. Hi Vesna,

    Your table is fabulous - isn't the chalk paint great . I like that you don't have to give a coat of primer and then sand it. A few pieces of furniture around my home have been given a coat with chalk paint.
    I am following your lovely blog now.
    have a great week
    hugs
    Carolyn

    ReplyDelete
  18. Hi Carolyn,
    Nice to meet you. Yes, chalk paint is really great way to paint things very easy and in no time. Following your blog too!
    Have a lovely day!

    ReplyDelete
  19. It turned out so cute, the chalk paint was the perfect fix. The dark wax really works well with the marble top. Love it!
    Hugs,
    Patti

    ReplyDelete
  20. Très belle publication! j'ai aimé!
    Bonne semaine. A bientôt.
    Cath.

    ReplyDelete
  21. Prelepo je zaista!! Recite mi samo da li ste na kraju stavljali vosak i ako jeste koji?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Jelena. Jesam, završni sloj je bio vosak za drvo koji sam našla na Kupindu, proverila sam i sada ga ima i košta 650 din. za 500 gr. Prodavac je Asklepije iz Beograda.
      Srdačan pozdrav!

      Delete
    2. Vesna, Vi ste vise nego divni. Hvala.

      Delete
    3. Nema na čemu Jelena, zadovoljstvo mi je da pomognem. :)

      Delete
  22. Divna je Vesna ♥

    ReplyDelete
  23. DObar dan! :) Znam da je odavno ovo pisano, možda i ne vidite pitanje...Zanima me da li ste koristili običnu, akrilnu boju ili latex, takodje na akrilnpj bazi? Takodje sam negde videla da je najbolje mešati boje sa kalcijum karbonatom. Uskoro se pripremam da radim neke natkasnice, one starinske, pa prikupljam što više informaicja :) Srdačan pozdrav iz Čačka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sanja, koristila sam običnu boju za drvo na vodenoj bazi i mešala je sa kalcijum karbonatom (slikarska kreda). Srdačan pozdrav i mnogo uspeha! xx

      Delete
    2. Veliko hvala na odgovoru! :) Ima samo još jedna informacija koja mi je potrebna. Imam one starinske komodice koje su išle uz deo sa ogledalom. Sa čim očistii prvo deo koji radim? Ima le neko posebno sredstvo ili je dovoljno razblažiti neki deterdžent sa vodom i prosto sa tim oprati i onda posušiti?

      Delete
  24. I mene isto tanima kao i Sanju! Takodje i koja patina je koriscena? Hvala i pozdrav!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korišćena je obična boja za drvo na vodenoj bazi. Što se patine tiče, ja sam imala vosak za drvo u tamnoj nijansi, ali više puta sam se snalazila i radila sam sa običnom pastom za obuću (braon i crna u kombinaciji). Znam da zvuči šašavo,ali radi posao kada nemate ništa drugo pri ruci. Srdačan pozdrav!

      Delete